Volgas op de Autobahn: 12 gouden tips!

Christian Schilder

Parttime petrolhead met fascinatie voor auto's, snelheid en sensatie.

You may also like...

31 Responses

  1. Bart schreef:

    Tip 13: goed spiegelen! Jij rijdt dan wel 200+ met je 200 pk monstertje, als er een grote jongen achter je zit met het dubbele vermogen kan hij er wel eens langs willen. Probleem is wel dat je een behoorlijke ruimte op de rechterbaan moet hebben om dat te faciliteren.

  2. Michelle schreef:

    Tip 14: Zoek een vriendin die harder rijdt dan jij. En ja, die zijn er. Echt.

  3. Nadeel is dat je dan wel weer iedere rit ruzie moet maken wie mag rijden 😉

  4. eric schreef:

    Wat een geweldig stuk!!! Zo waar!! Top man! Laten we genieten van deze fantastische autobahnen! De plek waar je nog gewoon jezelf kan zijn zonder die enorme linkse vertrutting van die moraalridders in Nederland! Bah!

  5. Christian Schilder schreef:

    @Eric: geniet nog even zolang het kan. Ik ben bang dat er ooit een dag komt dat ook de Duitsers overstag gaan.

  6. CivicPower schreef:

    Het is een goed artikel dat met verstand gemaakt is.
    Zelf heb ik een ritje op de autobahn beperkt tot even 180 km/h vanwege de embarmelijke staat van het wegdek. Ik wilde harder, maar dat gaat gewoon niet als de Duitsers geen geld meer hebben om de autobahnen te maken.
    Ik zou wel harder kunnen, maar dan zou ik het onverantwoord vinden.
    In Nederland ligd het asfalt er nu eenmaal mooi bij, maar dan speeld veiligheid geen rol meer , maar rijbewijs behoud.

    • Christian Schilder schreef:

      Hard rijden hangt af van de auto en van staat van asfalt. Sommige stukken zijn idd erbarmelijk, maar je kunt ook genoeg stroken vinden waar je aardig door kunt gassen. Wees wel altijd voorzichtig als je een waarschuwingsbord voor hobbels ziet. Die zijn er dan ook echt en ze zijn vaak fors.

  7. CivicPower schreef:

    Ik heb een tijdje een Duitsland gewoond, en ik maakte in de werkweek gebruik van de A40. Ik reed toen een schappelijke Volkswagen Bora waarmee ik nooid de drang had tegen de max aan te rijden omdat ik dat met zo’n auto ook niet nodig vond.
    De A40 is soms slecht soms goed. In de wintertijd is het echt guur en dan kruipen ook de Duitsers voorzichtig van A naar B.

  8. Bert schreef:

    Aachen naar koln is the wat to be
    Ikzelf rij er geregeld met mijn M3
    In 1 woord heeeeeerlijk

  9. Christian Schilder schreef:

    Dat is idd een 3-baans paradijsje 🙂

  10. Ron schreef:

    Inderdaad is spiegelen Heel Belangrijk, ik reed enkele jaren terug vanuit Frankfurt (IAA bezocht) met mijn e46 330ci. 200 km/u op de linkerbaan, waarom weet ik nog niet maar kreeg ineens de ingeving om naar rechts te gaan, en ja hoor ik had t nog niet gedaan of werd voorbij geraasd door een dikke Zeven!!!
    Die gast was dwars door me heen gereden….. Echt niet gezien en ook echt leip van hem…..

  11. anja schreef:

    tjonge tjonge …..tip 5 kan echt niet meer ….het is wat sneu mannen ….

  12. M schreef:

    Ik weet niet welke testosteronbom dit heeft geschreven maar ik laat mijn man gewoon thuis en ga lekker zelf rijden! Enne, die 200 pk heb jij misschien nodig maar ik red het prima met minder, kwestie van techniek zullen we maar zeggen……

  13. Oliver Hübner schreef:

    Ik vindt het heel grappig om dat te lezen, bedankt! Ik vindt het als Duitser juist ‘relaxed’ om in Nederland te rijden. Volgens mij heel graag: 130 op alle snelwegen in DE.

  14. autoblogger schreef:

    Hoi! Ikhou van auto’s enik ben blijdatik je blog ben tegengekomen. Het is eenleukeninteressantartikel!

  1. 17 januari 2016

    […] […]

  2. 19 maart 2016

    […] […]

  3. 15 januari 2017

    […] […]

  4. 29 november 2017

    […] testen. Doe dat, want ook in Duitsland is de pret een keer voorbij. Ps….lees wel eerst even de tips and tricks […]

  5. 9 mei 2018

    […] Audi RS4 nodig. De Audi S4 is in de markt gezet als GT en dat merk je. Dit is een auto voor de Autobahn. Daar blinkt de Audi S4 echt uit. Dit is één van de (weinige) auto’s die steeds fijner rijdt […]

  6. 11 juni 2019

    […] de afgelopen 5 jaar is Driveaholic.nl door 635.000 bezoekers aangeklikt en dat aantal stijgt. ‘Volgas op de Autobahn’ is het populairste artikel. Gevolgd door ‘Alles over chiptuning’ en ‘Alles over het rijden […]

  7. 22 juni 2019

    […] liter turbomotor moet de Renault Megane RS in een kleine 6 seconden naar 100 brengen  en op de Duitse Autobahn kun je doorstoten naar 255 kilometer per uur. Toch ben ik wat ‘underwhelmed’ door de […]

  8. 1 september 2019

    […] ben op weg naar de rijtest met de BMW M5 Competition. Ik heb met de eigenaar afgesproken op de Duitse Autobahn. De enige plek waar je de V8 nog kunt uitwringen zonder je roze pasje en daarmee je vrijheid te […]

  9. 28 september 2019

    […] Scala is met deze 1.5 TSI sowieso een rappe auto. Je kunt in 8.2 seconden naar 100 blaffen en op de Autobahn ben je in staat om 219 kilometer per uur te rijden. Daar kun je op het postzegelverzamelforum toch […]

  10. 30 november 2019

    […] topsnelheid bedraagt 250 kilometer per uur en met een beetje geduld haal je dat ook nog wel op de Duitse Autobahn. Gewoon een vlotte en fijne motor. Meer dan genoeg voor de Nederlandse […]

  11. 26 februari 2020

    […] en als je de snelheidsbegrenzer er even af sloopt kun je er 225 kilometer per uur mee rijden op de Duitse Autobahn. Geen flitsende prestaties. Desondanks is de subjectieve indruk goed. Moet je wel zorgen dat de […]

  12. 7 maart 2020

    […] je in theorie 300 kilometer per uur op de teller kan aantikken op de Duitse Autobahn. Dat heb ik nog niet gedaan, maar het gemak waarmee de auto naar 280 accelereert is indrukwekkend! […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten