Rijtest: Renault Megane RS 265 (2013)

Christian Schilder

Parttime petrolhead met fascinatie voor auto's, snelheid en sensatie.

You may also like...

14 Responses

  1. 9 november 2015

    […] en kun je heerlijk tempo maken. Het grote voordeel van de Cupra ten opzichte van mijn vorige Renault Megane RS is dat de vering veel vergevingsgezinder is en dat is op de vaak slechte wegen in de Eifel geen […]

  2. 21 november 2015

    […] merk ik weer hoe fijn dit rijdt. Hoe goed sommige voorwielaandrijvers ook rijden, ze missen (op een enkeling na) de fijngevoelige balans van een achterwielaandrijver. Dankzij de  perfecte gewichtsverdeling […]

  3. 19 maart 2016

    […] 2 […]

  4. 15 april 2016

    […] 3 […]

  5. 27 november 2016

    […] 4 […]

  6. 22 juli 2017

    […] Gaat het hard, dan kan de auto het voor mijn gevoel niet altijd bijbenen. De agressiviteit van een Renault Megane RS of Honda Civic Type-R ga je in deze BMW niet vinden. Liefhebbers van het heftige sportwerk kunnen […]

  7. 19 augustus 2017

    […] de tweede verrassing. Het is helemaal niet zo plankhard als ik gewend was uit de net zo geweldige Renault Megane RS die ik zelf heb gereden. Ja, de Clio RS is echt wel stevig geveerd, maar nooit niervergruizend […]

  8. 7 januari 2018

    […] de tovenaars uit Dieppe uit een anonieme middenklasser kunnen peuteren. De Clio III RS en de Renault Megane RS zijn treffende voorbeelden van briljante stuurmansauto’s. Helaas ontbreekt de brute RS-versie van […]

  9. 4 juli 2018

    […] en comfortabel als het nodig is. Persoonlijk vind ik dat erg prettig. Ik heb met veel liefde een Renault Megane RS gereden, toch heb ik die vanwege de keiharde vering uiteindelijk weggedaan. De Hyundai i30N kun je […]

  10. 13 september 2018

    […] je dat iedere hothatch (welke je ook kiest!) fijner rijdt! In veel gevallen (Hyundai i30N, Renault Megane RS, Volkswagen Golf GTI of Seat Leon Cupra) ben je ook nog eens (veel) goedkoper uit. Heel veel dure […]

  11. 22 juni 2019

    […] Maar het biedt ook kansen. Hoe goed de vorige generatie Renault Megane RS ook was – zie mijn samenvatting van 20.000 geweldige kilometers – een verkooptopper is het nooit geweest. De Volkswagen Golf […]

  12. 9 juli 2019

    […] Waarom een hothatch als ik de loterij heb gewonnen en alles kan kopen wat ik wil? Omdat ik een hothatch fanboy ben. Daarom. Die hoort gewoon in mijn garage. En dit is weer een lastige. De BMW M140i valt in ieder geval af. Die ken ik inmiddels wel. Ik wil nu juist weer een lekkere hardcore auto en geen allrounder en die zijn op één hand te tellen. Ik denk dan aan de SEAT Leon CUPRA R, Honda Civic Type-R en de Renault Megane RS Trophy-R. Het wordt deze keer de Renault Megane omdat dit toch weer de snelste hothatch op de Nurburgring  is. Ok, de heftige Trophy-R is nog niet leverbaar maar de gewone Trophy is voor mij serieus genoeg. Ik hoop weer dat ouderwetse gevoel beleven dat ik had met mijn Renault Megane III RS. […]

  13. 6 oktober 2019

    […] een autoliefhebber beter gevuld. Voor 35.000 euro kon je 5 jaar geleden een Volkswagen Golf GTI, Renault Megane RS of SEAT Leon CUPRA kopen. De laatste jaren is de nieuwprijs van sportieve auto’s – […]

  14. 24 november 2019

    […] is mijn eindcijfer een 8+. Een prachtig resultaat, maar wel iets lager dan enkele voorgangers (Renault Megane RS, SEAT Leon CUPRA, BMW 130i). Die vond ik als totaalpakketjes toch net iets beter. Desondanks heb ik […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten