Mijn favoriete segment. Ik heb er al veel gehad. Waarom? Vanwege het duale karakter. Ze zijn nog steeds praktisch bruikbaar maar je kunt er ook bakken plezier mee maken. Het recept is geniaal. Een scherper onderstel, een meer directe besturing, grotere remmen, een lekker opgeklopt uiterlijk, ronkende uitlaten en vooral heel veel meer power. Dit zijn auto’s waarmee je boodschappen doet, het circuit opgaat en Porsches opjaagt op de Autobahn. Dit zijn alleskunners die ook nog eens relatief betaalbaar zijn. In deze lijst vind je ook een paar auto’s die gebaseerd zijn op de hatchback broertjes en feitelijk technisch identiek zijn.
-
T de Wit says:Wat een gemene vergelijking met Jan Boskamp. Slaat helemaal nergens op.
-
Jos Tieleman says:
Rijtesten per merk
- Alfa Romeo
- Alpine
- Audi
- BMW
- Buick
- BYD
- Cadillac
- Chevrolet
- Citroën
- CUPRA
- Dacia
- Dodge
- DR Automobiles
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Jaguar
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Renault
- SEAT
- Skoda
- Smart
- Suzuki
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo