Masculiene entiteit dankzij je auto

Masculiene entiteit: een duur begrip. Dit gaat over de echte man in jou! En een mooi begrip wat perfect past binnen de autowereld. Het is namelijk jouw presence achter het stuur. Je mannelijkheid die je aan de hele wereld laat zien met je auto. Uiteraard gunnen we iedereen een plek in de auto, maar…we hebben het nu even over onze masculiene entiteit. Graag bieden we je een helpende hand bij het maximaliseren van jouw masculiene entiteit. Wat moet je doen om te promoveren van de ‘loser lane’ naar de ‘winner lane’? Een stappenplan.

Stap 1 – Die crossover of kleine SUV direct wegdoen

Net-niet, half-dit, half-dat: net als de metroman is de crossover ook een gevalletje net-niet. Met je Renault Kadjar, Opel Grandland, Volkswagen T-Roc, Kia Sportage of Nissan Cumcum is je ‘presence’ waardeloos. Alleen die namen al. Wtf! Crossovers en kleine SUV’s zuigen. Een gewone hatchback of stationwagen is sneller, sportiever, comfortabeler, goedkoper, mooier, minstens net zo praktisch en ook nog eens zuiniger. Je communiceert een aantal dingen. 1) je bent een schaap, 2) je hebt thuis niets te vertellen, 3) je staat al met 1,5 been in het graf alleen is er niemand die je het durft te vertellen. Tot nu! Grow a pair and start acting like a man!  Is een hoge zitpositie echt een argument voor je? Het enige wat je daarmee zegt is dat je niet kunt autorijden en dat je een bejaarde bent.

Serieus. Dit wil je toch niet?

Stap 2 – Neem een razendsnelle auto

Powerrrrr!!!!! Vermogen is altijd fijn. Meer is altijd beter. Waarom? Omdat het zo onvoorstelbaar leuk is en omdat het nog heel even kan. Het duurt niet lang voordat de policorgekkies bepalen hoe we leven, wat voor een auto we rijden, wat we eten, hoe we ons moeten gedragen en hoe we ons huis verwarmen. De natte droom van iedere linksmensch staat op het punt om gerealiseerd te worden. Het duurt niet lang voordat we allemaal met 100 kilometer per uur over de snelweg schuifelen. Wee je gebeente als je een paar kilometer te hard rijdt. Dan ben je een milieuzondaar en mag je kiezen tussen een castratie of de rest van je leven verplicht op water en tofuburgers. Tough choice overigens. Dus? Ram nu zoveel mogelijk paardjes onder de kap en geniet er van. O ja, als je toch bezig bent. Ram meteen een dikke uitlaat eronder. Don’t go without a fight!

Power!!!!!

Stap 3 – Kies een auto die je kan vermoorden

Je wilt niet dood. Natuurlijk niet. Dat wil niemand. Daarom is het juist zo cool dat jij een auto kan temmen die als enige doel heeft om jou te vermoorden. Een auto die zo listig is dat je een geweldige bestuurder moet zijn. Een roofdier dus. Je weet dat die bijt, je weet dat hij loert op jouw foutje. Dat gevecht doet iets met je masculiene entiteit. Daarom is de Dodge Viper übercool en het toppunt van masculiene entiteit. Sowieso scoren Amerikaanse musclecars gruwelijk hoog op de masculiene entiteit ladder.

Foto Dodge Viper voorkant

De Dodge Viper! Megacoole auto.

Stap 4 – koop een goede auto die je moet uitleggen

Goede auto’s die je moet verklaren zijn heel erg cool! Daarom is de Hyundai i30N – een buitengewoon wilde en vermakelijke hothatch – een waanzinnig geschikte auto. Jij en ik weten dat je een briljante auto rijdt, maar die irritante salescollega’s zullen je het leven zuur maken. Super kinderachtig totdat je ze vierkant zoek rijdt. Die zure blikken en cynische opmerkingen glijden als teflon van je af als je daarna in het eerste werkoverleg met iedereen deelt dat hun glimmende Teutonische protsmonster werd afgedroogd door een Koreaans koekblikje. The look on their faces! Onbetaalbaar leuk ;). Zit je wat ruimer in je middelen en heb je budget voor een Audi RS6, Porsche of BMW M5? Niet doen. Die zijn te ‘obvious’. Kies voor een stijlvolle Alpina. De BMW voor gentlemen. Of neem een Alfa Romeo Giulia QV.

Gaaf! Met je Hyundai even Audi’s opzijzetten.

Stap 5 – een beetje fout mag wel

Een beetje fout is helemaal niet erg. Lekker over de top gaan. Dus ja, ram wel die lekkere sportuitlaat onder je auto. En een setje fatsoenlijke velgen. Niets kwalijker dan een mooie BMW 3-serie met kleine 16 inch velgen. Paupers! Een subtiel spoilertje meer of minder kan heus geen kwaad. Mits je het met mate doet. Het is een dunne lijn waar je op balanceert. Een te harde uitlaat, te grote velgen of een te grote spoiler maakt je auto en je presence weer heel erg ‘tokkie’. Ook moet je natuurlijk niet je instapmodelletje optisch gaan tunen of voorzien van een sportpakket. Badgetuning (dus een RS-badge op je schrapersuitvoering plakken) is echt ‘not done’. Schapen in wolfskleren zijn de meest hatelijke auto’s in de wereld. Oppassen dus.

Een subtiele sticker, spoilers en zwarte velgen op een Megane RS? Prima. Doe dit niet op een GT-line.

Stap 6 – Volg je hart

Nee, je auto is niet praktisch, zuinig, goedkoop en verantwoord. Jouw argument is dat je kippenvel krijgt van je auto. Dat je altijd de lange route neemt naar je werk omdat het simpelweg te leuk is achter het stuur. Fuck al die argumenten van tergend saaie Toyotarijders die jouw netvlies beschadigen met hun afgeknepen burgermansmobielen. De kans is toch al groot dat de linkse gutmenschen je ooit laten castreren omdat je niet volgens hun ideaal wilt leven. Dus zolang je de twee jongens nog hebt hangen, kies voor jezelf en volg je hart. Het hoeft echt niet altijd snel en wild te zijn hoor. Deze Jaguar met V8 is ook fantastisch.

Een heerlijke V8? Doen!

Ps…dank @braadmaarraak voor het lenen van dit idee.

Christian Schilder

Parttime petrolhead met fascinatie voor auto's, snelheid en sensatie.

1 reactie

  1. Dan schreef:

    Beetje ‘mid-life-crises’ verhaal… Heb zelf al jaren een écht 4×4 , Discovery 3, mogelijk beste Land Rover ooit in serie gebouwd. Heeft nu 325.000km [2006] meet eerste motor, eerste automaat, geen EGR blanking, originele koppelomvormer, rijdt als nieuw…
    Alleen € 3000 MRB, slaat echt nergens op. Ik rij er 8000km pj mee in Nederland..
    Ik had er een DEFA verwarming ingezet [in koelvloeistof] omdat we vaak kleine afstanden rijden en dat zeer slecht is voor de motor. Uiteindelijk een 2e auto. Die was voor de kids om te leren rijden ipv een schade met de Disco.. Dus na de Rover 420 [ was van mijn vader, als nieuw maar toen 8jr oud], die steeds niet wilde starten na 2 weken stilstand, een Smart 42 uit 2004 [ € 3600 reparaties in 14 maanden..], een Fiesta 1.6 met 120pk [net te weinig beenruimte voor mij..], een Mito 1.4T Centanuario [ wilden de kids graag..], nu een BMW AT216i .. ..voor boodschappen. Ik ben verrast over de BMW. Zeer comfortabel, en zeer snel warm [1500m…], ideaal voor boodschappenauto…
    Maar mijn ‘mid-life-crises’ is een F-Type P300 uit 2018 in Ultra Blue [ zijn er 3 van in NL]. Dus uitgaande van de analyse hierboven heb ik al de beslissingen uitgevoerd in verschillende auto’s… Toch vind ik de M140 een leuk bakkie..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten