SEAT Leon CUPRA 300 Driveaholic ‘Auto van het Jaar’
De SEAT Leon CUPRA 300 is met overtuigende meerderheid gekozen tot Driveaholic ‘Auto van het Jaar’. Maar liefst 52% van de stemmers kozen voor de Spaanse hothatch. De BMW M140i wist 25% van de stemmers te verleiden, de Skoda Kodiaq pakt brons met 12% van de stemmen. Iedereen hartelijk dank voor het uitbrengen van je stem!
Hieronder nog een keer een kort overzicht van de genomineerden
SEAT Leon CUPRA 300 (52% van de stemmen)
Begin dit jaar is de SEAT Leon CUPRA wat aangescherpt. De motor heeft wat meer paardjes (300) en het interieur is wat opgefrist. De CUPRA was altijd al een uitstekende auto, maar de subtiele wijzigingen maken het een nog fijnere auto. Een heerlijke allrounder en de prijs-kwaliteit is nog steeds geweldig (rijtest).
BMW M140i (25% van de stemmen)
Alleen vanwege de motor verdient de BMW M140i deze nominatie. De zescilinder turbomotor (340 pk/500 nm) is een juweel. Een meesterwerk. Iedere kilometer is speciaal. Het maakt iedere rit een belevenis. Naast de heerlijke zescilinder valt er genoeg te genieten. De achterwielaangedreven BMW M140i is een heerlijke GT met een sportief randje (rijtest).
Skoda Kodiaq (12% van de stemmen)
Slim, ruim, betaalbaar en megacomfortabel. Deze Tsjechische familie SUV doet alles goed en maakt niet de fout die veel andere merken wel maken door zich te focussen op sportiviteit. Dat wil je niet in een SUV. Dat heeft Skoda goed begrepen (rijtest).
Dodge Viper (6% van de stemmen)
Waarom nomineer ik een auto uit 1996 voor een ‘Auto van het Jaar 2017’ verkiezing? Omdat het moet! Auto’s als deze worden niet meer gemaakt. Auto’s moeten veilig, zuinig en verantwoord zijn. De Dodge Viper is gemaakt in een andere tijd. De Dodge Viper is een roofdier. Een ongeciviliseerd en ongepolijst beest. Met een dikke 8-liter V10! Ja, het kost even moeite om dit beest te temmen. Is dat eenmaal gelukt, dan is de beloning hemels. Alleen al het intense geluid van die gruwelijke V10. (rijtest).
Audi Q7 e-tron (5% van de stemmen)
Dat een milieuvriendelijke auto ook voordelen heeft bewijst de imposante Audi Q7 e-tron. De zescilinder diesel is gekoppeld aan een elektromotor en dat blijkt een meer dan voortreffelijk huwelijk. Een heerlijke aandrijflijn. De rest van de auto is al net zo indrukwekkend. De luxe, de afwerking en het comfort zijn van het allerhoogste niveau. Echt een topklasse auto dit (rijtest).
Ik kies voor de BMW. Niet omdat die van Chris is maar omdat deze BMW uniek is in deze tijd. Anders dan andere auto’s in het zelfde segment want een mooie 6-cilinder zit er deze M140i waar andere fabrikanten kiezen voor kleinere motor. There is no substitute for qubic inches!!
Ik kies voor de Cupra omdat VAG het nu eindelijk aandurft om ook 4wd te monteren op de hothatch van Seat. Oftewel goed te tunen met behoud van tractie, nu Skoda nog met een dikke Octavia RS!
Ik ga voor de Vee Tien, ik ben afgelopen jaar getrouwd in Vegas.
Een dikke Amerikaan gehuurd machtige apparaten!
Zonder twijfel de BMW, uniek concept welke jammer genoeg bijna tot het verleden behoord.
Pieter