5 jaar verslaafd aan benzine: Driveaholic.nl is jarig!
Joehoe! Vlaai en champagne op de burelen van Driveaholic.nl. 5 jaar Driveaholic en 5 jaar verslaafd aan benzine! Time flies when you’re having fun. Mede dankzij jullie – trouwe lezers – die mijn zinnige en onzinnige verhalen nog altijd weten te waarderen.
De hoogtepunten?
Alleen maar eigenlijk. Ik heb fantastische auto’s mogen rijden en heb heel veel enthousiaste autobezitters ontmoet. Het absolute hoogtepunt was mijn trip naar Barcelona voor de lancering van de vernieuwde SEAT Leon CUPRA. Even snel de werkagenda leegvegen en op naar Spanje. Echt een geweldige belevenis. Ik was echt onder de indruk van de professionaliteit van de organisatie. Alles vlekkeloos geregeld, een mooi hotel, lekker eten en scheuren over het circuit en uitgestorven binnenwegen met één van mijn favoriete hothatches.
Dieptepunten waren er niet. Zelfs slechte auto’s bezorgen me een glimlach op het gezicht, omdat die meestal veel inspiratie bieden voor een vlijmscherp artikel.
De best gelezen artikelen?
In de afgelopen 5 jaar is Driveaholic.nl door 635.000 bezoekers aangeklikt en dat aantal stijgt. ‘Volgas op de Autobahn’ is het populairste artikel. Gevolgd door ‘Alles over chiptuning’ en ‘Alles over het rijden op de Nordschleife. De meest gelezen rijtest is die van de Volkswagen Golf GTE. Toen nog populair vanwege de 14% bijtelling.
De minst gelezen artikelen?
Het artikel waarin we de omgeving van Lissabon onveilig maakten in een BMW 318D werd relatief weinig aangeklikt. Jammer, want de omgeving is zeker de moeite waard. Het verslag van de muscle-car meeting in het Amerikaanse Kissimee scoorde ook laag en op de rijtest van de Ford Expedition die ik liefkozend ‘The Beast’ noemde zat echt bijna niemand te wachten. Na 5 jaar zie ik overigens wel een trend. Artikelen over VAG (Audi, VW, SEAT, Skoda) en BMW scoren toch het best.
Mijn leukste artikelen?
De afgelopen 5 jaar heb ik 211 artikelen gepubliceerd. Het is heel lastig om de leukste te kiezen. Ik vind ze natuurlijk allemaal leuk ;). Maar ik ga toch een poging wagen. Mijn favoriete artikel beschrijft het moment dat ik met mijn 400 pk sterke SEAT Leon CUPRA voor het eerst de grens van 300 kilometer per uur passeerde. Een persoonlijke mijlpaal. Mijn eerste keer Nordschleife mag ook niet ontbreken in dit rijtje. Als ik het artikel lees voel ik meteen de spanning van toen weer terug. Een hele bijzondere ervaring. En recent natuurlijk nog de prachtige trainingsdag met de Porsche 911. Dat artikel lees ik bijna elke dag weer even terug.
Wat maakt Driveaholic.nl nu zo uniek?
Bij veel bloggende collega’s is het vaak droge en saaie kost. Alles wat ze testen is leuk, goed, mooi en de inhoud is vooral heel erg braaf. Ik haat dat. Het mag best wel eens politiek incorrect zijn. Ik probeer ook altijd een leuk haakje te vinden voor mijn artikelen. Dat lukt niet altijd even goed, maar bij deze rijtesten was ik erg blij met het resultaat. Bij de rijtest van de BMW 7-serie kroop ik in de huid van de overbetaalde manager die de wereld bestuurt vanaf de achterbank. Voor de review van de Skoda Octavia RS heb ik me ingeleefd in de wondere wereld van de familievaders. Bij de test van de Dodge RAM SRT-10 constateerde ik dat ik mijn testikels niet groot genoeg waren en bij de review van de Mini Countryman kroop ik in de huid van het Instagrammende carrièremeisje. Allemaal artikelen die ik met veel plezier teruglees. Hopelijk doe jij dat ook!
Heb ik wel eens haatmail of hatelijke commentaren gehad?
Jazeker. Hoort er allemaal bij na 5 jaar Driveaholic. Zo was een Mercedes CLA-rijder helemaal niet blij met me toen ik Mercedes CLA bestuurders zelfingenomen kwallen noemde. Jammer genoeg heb ik de haatmail niet bewaard. Het was hilarisch. De Toyotarijder wiens verjaardag ik beschreef (Schultenbräu en komkommer) kijkt me nadien ook met de nek aan en natuurlijk krijg ik ook geen likes meer van Mitsubishi Outlander eigenaren. Die likes wil ik overigens ook niet. Brrrr.
Gelukkig zijn er ook mensen die sportief reageren. Zoals de KIA-importeur die – na een vernietigende test van de Kia Sportage aanbood om hun beste product te testen. Ook wisten mijn Peugeot rijdende collega’s mij positief te verrassen door mijn BMW te versieren nadat ik hun merk had afgefakkeld. Ik heb nog even overwogen om de sticker te laten zitten ;).
Hoe nu verder?
Op dezelfde voet. Ik hoop dat ik over 5 jaar weer een jubileum mag vieren. Daar heb ik jullie hulp ook bij nodig, want de leukste testen zijn die met jullie bolides. Altijd leuk om met een andere autoliefhebber bij te praten. Dus als je een leuke auto hebt die je wilt laten testen, let me know!
Verder krijg ik best vaak vragen van mensen of ik niet wil vloggen. Dat lijkt me echt heel erg leuk om te doen, maar ik heb daar simpelweg de tijd niet voor (en misschien ook niet het talent). Of de vraag of ik professioneel wil gaan bloggen. Nee, die ambitie heb ik niet. Ik werk met veel plezier in mijn huidige baan en vind juist de combinatie werk – hobby (autorijden, bloggen) erg fijn! Dus blijf ik die dinosaurus die het op de 1.0 manier blijft doen. En houd ik ook mijn huidige ontwerp van de website in stand. Lekker simpel! I still like it. Ik hoop dat jullie mijn artikelen blijven lezen en dat jullie blijven reageren. Ik vind het echt gaaf om feedback van jullie te krijgen. Op naar de volgende 5 jaar!
Last but not least…
Een woord van dank aan de mensen die 5 jaar Driveaholic mogelijk hebben gemaakt. Harmke, Michiel, Rob en Julien. Thanks voor jullie hulp! En natuurlijk heel veel dank aan alle autobedrijven, importeurs en lezers die hun auto’s aan mij ter beschikking willen stellen. En last but not least wil ik alle lezers nog even speciaal bedanken. Keep on reading. More is coming your way!
Ik volg jouw blog pas sinds eind 2018 toen ik naar adviezen zocht over de Duitse autobahn (ben 17 en aan het sparen voor mijn rijbewijs en gek op hoge snelheden) toen ik jouw artikel zag. Ik heb het gelezen en sindsdien heb ik al je artikelen wel gelezen. Ik vind die 301 km/h met je Seat Leon cupra 400 het vetste artikel om te lezen. Ik voelde gelijk de actie die jij gevoeld zou moeten hebben. Hopelijk ga ik ook ooit zulke vette dingen doen. Hoe dan ook, gefeliciteerd met je 5 jarig jubileum en ik hoop op nog 5 mooie jaren. Het is je gegund! 🙂
Tnx Nathan!
Thanks for all your passionated articles !
Please continue the adventure the same way !
If once you could make a drive test with a 308 gt 225 eat8, including videos that would be good !!
By the way, no willing to free the speed limiter on your m140i? Neither to remapp it ?
Continue to tackle as you do the cars when tested. Readnig your feelings, good points of a car and bad point of a car is so educative !
Take care
Hi Lance,
No ambition so far to remap the M140i. It is fast enough. Abouth the Peugeot. That will be interesting. I try to arrange that.
Ok, thanks.
I have been arguing with myself about purchasing either the peugeot or the BMW.. and i finally chose the m140i. So currently i am waiting for my car to be delivered !
My Cooper S N18 184hp started to be a bit small for the family, even though sooo lovely to drive especially after an intercooler upgrade and a Manic remap!
Cheers
Congrats. The flat six is a real masterpiece!
Christian,
Zelf bezit (en ook nog eens tot tevredenheid) slechts een V50 2.0d. Juist voor lezers die gewoontjes rijden maar toch durven dromen zijn de door jou opgetekende rijervaringen heerlijk om te lezen. Ga gewoon zo door! en je site zo lekker overzichtelijk houden is een strak plan, beter dan al die blingbling waardoor je blijft clicken!! Gr Pieter
Tnx Pieter! Gaan we doen
Je noemt precies de reden waarom ik het leuk vind om jouw tests te lezen. Waarschijnlijk door jouw onafhankelijkheid van sponsors heb je de luxe om eerlijk over auto’s te schrijven. Een auto kan nou eenmaal gewoon erf suf (lees: k.u.t.) zijn en dat durf jij op te schrijven.